reklama

Prístavné mesto futbalu a The Beatles

Vždy som sa chcel navštíviť Liverpool. Už len preto, že mám rád futbal a rockovú hodbu. Miestny FC je jeden z mojich obľúbených teamov a každý vie, že práve tu začínali The Beatles, jedna z najvplyvnejších rockových kapiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

X+

Obrázok blogu

Na stanici sme si s kamarátom kúpili noviny. Okrem toho som našiel skoro plnú krabičku cigariet.Cigarety a alkohol sú v Anglicku drahé, kvôli vysokým daniam na spotrebný tovar. Peniaze sa potom využívajú napríklad na kampaň proti fajčeniu a podobné opatrenia. Daňe boli veľkým problémom aj pri zahraničnom obchode, neskôr som sa v námornom múzeu dozvedel, že v minulosti takmer 1/4 tovaru prichádzali do prístavu v Liverpoole ilegálne. 

Obrázok blogu

Z Lime Street Station v Liverpoole sme zamierili na najbližšiu väčšiu autobusovú zastávku. Celodenný lístok stál 3,80 libier a človek sa môže voziť koľko len chce. Obaja sme hrávali futbal, preto bol náš prvý cieľ jasný – Anfield Road. Strávili sme tam asi dve hodiny, preto som tomu venoval samostatný článok o Liverpool FC.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Zo štadióna sme sa autobusom presunuli naspať na stanicu. Pôvodne sme chceli nasadnúť na ďalší autobus ku katedrále, ale kedže sme zistili, že je celkom blízko, išli sme pešo. Opäť som si pomýlil katedrálu s nejakým kostolom, na ktorý sme narazili cestou. Preto som ho aj začal fotiť. Neskôr som zistil, že ten kostol vybombardovali počas druhej svetovej vojny, a preto nemá strechu. 

Obrázok blogu

Katedrála bola o niečo ďalej. Je jedna z najväčších na svete. Aj keď bola postavená až v 20-tom storočí, pôsobí celkom goticky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neďaleko katedrály je Liverpoolska čínska štvrť s typickou bránou, ako v zakázanom meste.

Obrázok blogu

Postupne sme prešli až úplne dole k rieke Mersey. Leží tu prístavište Albert Dock, v období koloniálnej expanzie Veľkej Británie bol Liverpool jeden z najväčších prístavov na svete. V 19-tom storočí až 40% svetového obchodu prechádzalo cez Liverpool, rovnako ako väčšina obchodu s otrokmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

V Albert Dock sa nachádza aj museum The Beatles – “the Beatles Story”. The Beatles sa sformovali v Liverpoole začiatkom 60-tych rokov, hoci neskôr nahrávali v štúdiu Abbey Road v Londýne (tam som tiež bol, stále sa tam nachádza prechod pre chodcov, známy z obalu rovnomenného albumu). Ani ma neprekvapilo, že v múzeu po celý čas hrali ich skladby. Ešte autentickejší zážitok, ako "The Beatles Story", ponúka Matthews Street s barmi, kde sa kedysi na koncertoch tlačili stovky fanúšikov.

Obrázok blogu

Neďaleko od Beatles je kolotoč – akési Liverpoolske oko - a Echo Aréna, ktorá hostí významné kultúrne a športové podujatia. Hrali tam už Lady Gaga, Muse, Oasis, Coldplay, Elton John; no je zaujímavé, že medzi účinkujúcimi som nenašiel Paula McCartneyho. Spolu s Ringom sú to dvaja večne mladí Beatles.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Z prístavu sme zamierili do centra. Ešte sme sa zastavili pri Liver building. Na jej streche sú dvaja “liverbirds”. Tento kohútí tvor pochádza zo stredoveku a stal sa symbolom mesta, dokonca je aj v logu miestneho FC. Dvaja vtáci na streche držia stráž nad mestom. Podľa jedného príbehu samček sleduje mestské krčmy a samička čaká námorníkov, ktorí sa vracajú z mora.

Obrázok blogu

V Liverpoole je toho ešte oveľa viac na pozeranie. Napríklad ďalší futbalový klub – Everton, ďalšie katedrály – Metropolitná, a hudobníci, ktorí tu istý čas pôsobili – Elvis Costello, napríklad. My sme sa zamerali len na to najdôležitejšie. Samozrejme, ešte nejaké nákupy. Ja sa určite ešte do Liverpoolu vrátim ako turista, ale vedel by som si predstaviť aj život v tomto meste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Erik Rédli

Erik Rédli

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracoval som ako čašník, učiteľ, osobný tréner; teraz robím v oblasti médii a žurnalistiky. Zaujímam sa o šport, cestovanie, kultúru, ekonomiku - hlavne teória hier a rozhodovania, španielčinu, rockovú hudbu a nejaký ten self-development.Nemám 100 riešenie na žiadny problém, ale snažím sa svoje názory aspoň občas konfrontovať s ostatnými aj prostredníctvom blogu... Zoznam autorových rubrík:  CestovanieWorkout a životný štýlKultúra a hard rockKomentáre a troška politikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu