reklama

Jeden deň nejest...Ramadán / 30.

Nedávno som čítal článok - rady, o tom, ako sa v živote pohnúť ďalej. Nesmieme sa báť skúšať nové veci, lebo práve oni môžu priniesť nové podnety to vžitých stereotypov. Vyskúšajte jednu novú vec každý deň po dobu 30 dní...alebo urobte jednu peknú fotku každý deň. Vyskúšam oboje. Dnes som sa rozhodol celý deň nejesť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
kebab
kebab 

 Naozaj, ráno som mal iba čierny čaj. A piť veľa vody. Je to dobré na prečistenie tráviaceho systému. Trávenie jedným z najdôležitejších faktorov zdravia. Všetko, čo sa dostane do nášho tela, musí byť vstrebané. Väčšina vstrebávania prebieha v črevách na ploche väčšej ako 2 futbalové ihriská. Stres a nesprávne stravovacia návyky spôsobujú, že priepustnosť tkanív sa zmení a umožní škodlivým látkam preniknúť do krvného obehu. To potom oslabuje našu imunitu. (Toto je len zjednodušene povedané, budem rád, ak nám to nejaký lekár lepšie objasní v diskusií). Ak nebudem nič jesť celý deň, poskytnem tkanivu v tráviacom trakte šancu oddýchnuť si a vrátiť priepustnosť do pôvodného stavu. Alebo aspoň bližšie k pôvodnému stavu, buďme realisti. Ale tkanivo ako tkanivo. Aj futbalisti musia mať po ťažkom zápase deň voľna, aby svaly mohli zrelaxovať. Najmä Alžírčania, ktorý sú ešte oslabený Ramadánom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Pôstny mesiac Ramadán sa začal minulý víkend. Ľudia v Islamských krajinách dodržiavajú pôst po 30 dní. Pamätám si, že pre štyrmi rokmi Ramadán začal neskôr, až v auguste. V multikultúrnom prostredí, ako Londýn, kde som vtedy žil, reštauračné zariadenia ušetria na strave pre zamestnancov. Pracoval som s viacerými moslimami v McDonalde, dokonca aj majiteľ bol moslim. Áno, Británia je príťažlivá pre investorov z arabských krajín a nekupujú len futbalové kluby. Môj kamarát bol strašne unavený a strácal koordináciu pre nedostatok živín a tekutín. Nemôžu ani piť, dokonca ani fajčiť. Nevšimol si, že klietku s kolieskami plnú žemlí nechal stáť na šikmej časti chodníka. Fyzika zapracovala a nestihol som urobiť viac, než sledovať klietku zviesť sa dole chodníkom a prevrátiť sa na cestu. Mali sme šťastie, na mieste “pristátia” zvykol obvykle parkovať mercedes a neviem, či nepatril majiteľovi. Toto je jedna z nevýhod Ramadánu. No aj tak som obdivoval chlapov, ako si večer v pokoji varili svoje povolené jedlo po západe slnka a dokonca sa ešte delili s ostatnými. Priemerný človek by nevydržal, nakúpil by fast food a zjedol to všetko sám. A tkanivá v tráviacom trakte by zažili šok. Som na 100% presvedčený, že jeden pôstny deň mi neuškodí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

@ErikRedli 

Erik Rédli

Erik Rédli

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracoval som ako čašník, učiteľ, osobný tréner; teraz robím v oblasti médii a žurnalistiky. Zaujímam sa o šport, cestovanie, kultúru, ekonomiku - hlavne teória hier a rozhodovania, španielčinu, rockovú hudbu a nejaký ten self-development.Nemám 100 riešenie na žiadny problém, ale snažím sa svoje názory aspoň občas konfrontovať s ostatnými aj prostredníctvom blogu... Zoznam autorových rubrík:  CestovanieWorkout a životný štýlKultúra a hard rockKomentáre a troška politikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu