reklama

Škrtelov účes a krátke šprinty

Keď som mal 16 rokov, dal som sa ostrihať ako Martin Škrtel, vtedy ešte mal vlasy. Tréner na futbale mi radil trénovať krátke šprinty, na zlepšenie obratnosti - po anglicky agility. Poslúchol som ho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Martin Škrteľ s vlasmi.
Martin Škrteľ s vlasmi. (zdroj: http://www.playbuzz.com/jamies10/how-much-do-you-know-about-premier-league-defenders)

Aj keď futbal už nehrám, stále si udržiavam slušnú kondíciu. Jej základ položili aj krátke šprinty so zmenou smeru (člnkový beh v školskej telesnej výchove), ktoré zlepšujú rýchlosť, obratnosť, výbušnosť a pri skrátení prestávok zasahujú aj do anaeróbnej vytrvalosti. Robieval ich aj Pavel Nedvěd, keď začínal v Dukle Praha. Neskôr s preslávil v Juventuse Turín, ako technický, húževnatý a kondične dobre pripravený hráč. To ma motivovalo a na niečo sa mi to aj zišlo.

Koľko ľudí dnes vie, že ako trénuje Hamšík alebo Škrtel? Každý však vie, že aký majú účes alebo tetovanie. Futbalistov často posudzujeme podľa vzhľadu, alebo podľa toho, ako sa správajú, a nie podľa ich výkonov. Do určitej miery je to správne, prvý dojem je dôležitý a človek by mal mať základy správania. No futbalista mal byť hodnotený podľa svojich výkonov, lebo to je jeho úloha. Krátke šprinty sú dôležitejšie, ako účes.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Pavel Nedvěd v drese Českej reprezentácie.
Pavel Nedvěd v drese Českej reprezentácie. (zdroj: Wikipedia)

Dnes som si šiel nakúpiť do Tesca. Mal som tovar rozpočítaný na hodnotu jedného gastrolístka. Predavač mi naúčtoval asi o Euro viac. Po kontrole bločku som zistil, že mi namiesto dvoch kusom pečiva naúčtoval päť. Vrátil som sa a upozornil som ho na to. Automaticky ma odkázal na reklamácie, že sa to rieši tam. Chápem jeho postup, pretože sa tým, šetrí čas pri pokladni.

Nechápem však, prečo mladý muž talianskeho vzhľadu, s upravenými vlasmi trošku v štýle John Travolta, pracuje na pokladni v Tescu. Keby som ho videl na ulici, povedal by som, že podľa výzoru robí obchodného zástupcu. Vídavam týpkov ako on v hoteloch alebo reštauráciách. Popíjajú kávu a rozoberajú futbal z predošlého dna. Namiesto účesov riešia druhý extrém - kto koho pozná a kto komu vybavil miesto v mužstve alebo dokonca víťazstvo. Medzitým vybavia pár stretnutí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O futbalistoch sa objavujú vtipy, že na reprezentáciu musí mať tetovanie alebo zaujímavý účes. Deti potom kopírujú podobné zostrihy, aj ja som bol kedysi ostrihaný ako Škrtel. No kto vie, že za koľko zabehne Weiss stovku alebo koľko denne pracuje Hamšík s loptou? O to by sa decká mali v prvom rade zaujímať a snažiť sa to napodobňovať. Dnes sa stáva, že hráč vynechá tréning, pretože sa ide dať ostrihať. Ak by mal tých tréningov 14 v týždni, tak môže byť. Ale oni ich často majú len tri. Akú zodpovednosť si tým budujú?

 Futbalista by mal rozmýšľať nad tým, že ako sa čo najskôr dostane od kaderníčky na tréning a nie naopak. Takýto spôsob myslenia chýba, a nie len vo vzťahu k futbalu. Tiež som robil v Tescu a viem si predstaviť, že mladý človek, ktorý má veľa iných záujmov, sa ľahko prestane koncentrovať a nablokuje o pár pečív viac. Má svoju prácu a uživí sa, to stačí. No na viac s takýmto prístupom pomýšľať nemôže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pár našich futbalistov sa uchytilo vo veľkých kluboch, čo znamená, že tomu dali o dosť viac, ako len účes a tetovanie. Nedávno som čítal, že Hamšík trénoval priame kopy na štadióne dlho do tmy. Tam sú jeho krátke šprinty. Informácia môže byť prikrášlená a v prípade Hamšíka určite rozhodli aj iné faktory, ale pre ilustráciu to postačí. Bohužiaľ, spoločnosť ich dosť často hodnotí podľa toho, ako vyzerajú alebo čo robia a to má vplyv na mladú generáciu. Deti preberajú vzory z vzdialených médií, namiesto toho, aby počúvali praktické rady. 

Erik Rédli

Erik Rédli

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracoval som ako čašník, učiteľ, osobný tréner; teraz robím v oblasti médii a žurnalistiky. Zaujímam sa o šport, cestovanie, kultúru, ekonomiku - hlavne teória hier a rozhodovania, španielčinu, rockovú hudbu a nejaký ten self-development.Nemám 100 riešenie na žiadny problém, ale snažím sa svoje názory aspoň občas konfrontovať s ostatnými aj prostredníctvom blogu... Zoznam autorových rubrík:  CestovanieWorkout a životný štýlKultúra a hard rockKomentáre a troška politikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu